Doble celebració de Festes del Most aquest cap de setmana al municipi

Última revisió 14-10-2026 11:59
14/10/2026

Aquest proper cap de setmana, del 16 al 18 d'octubre es celebraran al municipi les tradicionals Festes del Most de Les Gunyoles i L'Arboçar. Ambdós pobles ofereixen una gran varietat d'activitats culturals, gastronòmiques i populars per a tots els públics.

Festa del Most de L'Arboçar (Del 16 al 18 d'octubre)

Els actes començaran el divendres 16 d'octubre a la Societat La Penya amb el III Concurs de Cuina Penyaxef i un sopar de pica-pica (exclusius per a socis/sòcies).

El dissabte 17 d'octubre, la jornada arrancarà a les 9:30 h al camp de futbol amb una botifarrada popular i un torneig de bitlles catalanes. A les 16:00h s'ha organitzat la Caminada del Most (de 1,5 h de durada amb explicació de Caves Mas Boter), seguida d'un berenar popular al Colomar de l'Arboçar de Baix a les 18:0h. A les 20:00h, des de l'església fins a la pista poliesportiva, hi haurà correfoc amb els Diables de l'Arboçar i els Diables de Sant Sebastià dels Gorgs. Per tancar la nit, a les 23:00h hi haurà concert i ball amb el grup Montserrat i Meritxell a la Societat La Penya.

El diumenge 18 d'octubre, la plaça acollirà el Concurs de Tastavins a les 11:30h. A les 14:30h se celebrarà la paella popular a la pista poliesportiva, seguida de la tradicional trepitjada de raïm i el sorteig "El teu pes en vi".

(Nota: Per a la paella, el concurs de tastavins i el concurs de cuina cal inscripció prèvia).

Organitzat per la Societat La Penya

 

Festa del Most de Les Gunyoles (17 i 18 d'octubre)

A Les Gunyoles, la celebració s'iniciarà el dissabte 17 d'octubre de 9:00h a 13:00h a la plaça l'Era de la Roca amb la Trobada d'Intercanvi de Plaques, la presentació de tres plaques noves de Caves Cuscó Berga i el sorteig d'un Jeroboam entre els compradors. A les 17:00h, des de la plaça de l'església, hi haurà una visita guiada a la Torre Romana a càrrec de l'historiador Aitor Aguirrebengoa. A les 20:00h al Local, maridatge de tardor i proximitat amb l'enòleg Raimon Mascaró. Finalment, a les 22:30h tindrà lloc el 20è Tastacavavi, amenitzat pel grup de versions CROM Acústics (cal portar copa).

El diumenge 18 d'octubre, la diada començarà a les 13:00 h a l'església amb la Missa Solemne. A les 14:30h al Local se celebrarà el Dinar de Germanor, seguit de bingo. Per cloure la festa, a les 19:00h al Local es representarà l'obra de teatre "Afanys d'amor perduts" de William Shakespeare a càrrec del grup TAT de Vilafranca del Penedès, dins de la 36a Roda de Teatre de l'Alt Penedès.

(Nota: Per a la visita a la Torre Romana, el maridatge de tardor i el dinar de germanor cal inscripció prèvia).

Organitzat per la Societat La Torre

Us convidem a gaudir i participar-hi durant tot el cap de setmana!